بلوک زن اتوماتیک  6 قالبه

بلوک زن اتوماتیک  6 قالبه

دستگاه 6 قالبه تولید بلوک، دستگاهی است که در یک کورس 6 عدد بلوک را تولید می‌کند. ظرفیت تولید این دستگاه‌ها از 3000 تا 25000 هزار عدد دریک شیفت کاری می‌تواند باشد که در هر دستگاه متفاوت است. قیمت بلوک زن 6 قالبه، بسته به امکانات آن مانند، متحرک بودن، پاکت‌دار بودن، مجهز بودن به سیستم خودپرکن یا لودر و چندکاره بودن دستگاه متفاوت هستند. برای اطلاع از امکانات و اطلاعات تکمیلی دستگاه‌ها کافی است با شماره‌های 09143030205 و 09143077211 تماس بگیرید.

 باید به این نکته توجه کرد که اصطلاح رایج اتوماتیک به این معنی نیست که مراحل کار بدون اپراتور انجام می‌گیرد.

بلوک زن اتوماتیک  6 قالبه چیست؟

بلوک زن اتوماتیک 6 قالبه، دستگاهی برای تولید بلوک‌هایی از جنس سیمان و بتن است. این دستگاه با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند بلوک‌هایی با شکل و ابعاد متفاوت را تولید کند. بلوک زن‌ها با تعویض قالب توانایی تولید بلوک در شکل‌های مختلف را دارا هستند. مثلا یک دستگاه بلوکزن می‌تواند بلوک‌های دیواری، تیغه‌ای و سقفی را تولید کند و فقط باید قالب دستگاه تعویض گردد. قالب‌ها معمولا متناسب با خود دستگاه‌ ساخته می‌شوند و دارای نر و مادگی هستند که با تعویض یکی آن یکی نیز باید تعویض شود.

وقتی گفته می‌شود یک بلوک زن 6 قالبه است به این معناست که حفره‌های قالب 6 تایی بوده و به طور همزمان 6 بلوک تولید می‌شود. این دستگاه، 4 قالبه و 5 قالبه نیز می‌تواند باشد، اما محبوب‌ترین آن 6 قالبه است.

انواع مختلف دستگاه‌های بلوک زن اتوماتیک 6 قالبه

ماشین آلات تولید بلوک، معمولا به 3 دسته تقسیم می‌شوند. ماشین آلات دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک. نوع دستی این دستگاه‎ها قدیمی بوده و امروزه طرفدار زیادی ندارد زیرا نیازمند نیروی انسانی است و ممکن است بلوک تولید شده از استحکام کافی برخوردار نباشد.

در نوع دوم که دستگاه مورد نظر ما است، نیمه اتوماتیک بوده و نیازمند یک اپراتور به منظور هدایت دستگاه و تولید بلوک است. در دسته نیمه اتوماتیک، شما شاهد انواع دستگاه‌های بلوک زنی خواهید بود که هر کدام علاوه بر بلوک توانایی تولید انواع جداول و فلاور باکس را نیز دارند. برخی از این دستگاه‌ها، به پاکت و سیستم خود پر کن مجهز هستند که در آن‌ها قالب توسط دستگاه به صورت اتوماتیک پر می‌شود؛ اما این امکان در همه دستگاه‌ها نیست و در دستگاه‎هایی مانند دستگاه kad1000، لازم است ملات با استفاده از فرغون به داخل قالب ریخته شده و با استفاده از دسته T شکل، آن را از ملات پر کرد. همانطور که در بالا گفته شد، اندازه و شکل قالب‌ها متناسب با نوع دستگاه ساخته می‌شود و باهم متفاوت هستند. بیشتر دستگاه‌های نیمه اتوماتیک پارسیان، قابلیت تولید 6 بلوک در یک کورس را دارند.

نحوه کار دستگاه بلوک زن اتوماتیک 6 قالبه

 برای انجام این کار لازم است تا با در نظر گرفتن طرح اختلاط، مواد اولیه‌ای مانند خاک، شن و ماسه، سیمان و آب را با هم مخلوط کرده تا ملات ابتدایی به دست آید. در ساخت بلوک؛ علاوه بر مواد ذکر شده می‌توان از لیکا به عنوان ماده صنعتی و از پوکه معدنی، استفاده کرد. ملات تهیه شده، بسته به نوع دستگاه، توسط لیفتراک یا فرغون به داخل دستگاه ریخته می‌شود که اگر دستگاه به سیستم خود پر کن مجهز باشد، قالب را با حرکات رفت و برگشتی تغذیه می‌کند و در غیر این صورت، تغذیه قالب توسط خود اپراتور انجام می‌شود. دستگاه با اعمال ضربه، به ملات داخل قالب شکل می‌دهد و شکل بلوک را به خود می‌گیرد.  دستگاه‌های 6 قالبه اکثرا متحرک هستند و پس از تولید بلوک، رو به جلو حرکت کرده و محصول بتنی را روی زمین جا می‌گذارند.

 باید به این نکته توجه کرد که اصطلاح رایج اتوماتیک به این معنی نیست که مراحل کار بدون اپراتور انجام می‌گیرد.

استعلام قیمت

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.